Onze pastor

Een pastor, een pastoraal vrijgestelde ? Voor ònze parochie ?
Hier vind je (ongeveer) alles over deze weg...

Januari 2013:
nieuwjaarsbrief waarin we onze plannen bekend maken.

Juni 2013:
homilie van pastoor Piet waarin verteld wordt welke stappen de VZW zette
en welke beslissing genomen werd.

September 2013:
folder die gelanceerd wordt bij de aanstelling van Sanne
en waarin het project voorgesteld wordt.

November 2013:
Op 6 november belegt de werkgroep een vergadering voor alle sympathisanten om het ontstaan en de werking van de VZW beter bekend maken. De volgende agendapunten kwamen aan de beurt:

1. Historiek van de genomen beslissingen
  2. Uitleg en duiding van de folder
  3. Bespreking financieel verslag
  4. Suggesties en opmerkingen van de aanwezigen
  5. Getuigenis Sanne (Het interview lees je hier)

Maart 2014:
Een half jaar na de aanstelling vond in de vergadering van beide parochieploegen een (uitgebreider dan gewoonlijk) koestermoment plaats. Hier vind je wat Sanne toen vertelde aan de ploeg.

September 2014:
Een jaar na de oprichting van de VZW was de tijd rijp voor een nieuwsbrief. Deze werd '...wat groeit...' gedoopt en kan je hier lezen.

September 2015:
In onze tweede '...wat groeit...' nieuwsbrief kan je het wel en wee van de VZW verder volgen.

Februari 2016:
Op 18 februari nodigt men alle sympathisanten van de VZW uit in de parochiekerk. Op de agenda:

1. Korte voorstelling van de VZW
  2. Financieel overzicht
  3. Duiding nieuwe parochie
  4. Getuigenis Sanne

September 2016:
De derde '...wat groeit... nieuwsbrief' brengt een echo vanuit de gemeenschap.

Oktober 2016:
Tine Ruysschaert brengt de voorstelling 'Brieven van geliefden' tvv de VZW

September 2017:
De vierde '...wat groeit... nieuwsbrief' wordt ook naar de nieuwe parochianen verstuurd.
Tijdens de vieringen in Latem en Deurle duidt pastoor Piet de VZW.
Na de viering geven de VZW leden graag extra uitleg bij een drankje.

Mei 2018:
Het jong-volwassenkoor Coro Main zingt met veel muziekplezier en zangvreugde tvv de VZW.
Met hun concert: 'Baobab' brengen ze een origineel speels en humoristisch programma.

September 2018:
De vijfde jaarlijkse nieuwsbrief '...wat groeit...' blikt terug op wat was en kijkt hoopvol naar de toekomst.

September 2019:
In het voorjaar van 2019 wordt Sanne ook door het bisdom benoemd tot parochieassistent. Je leest er alles over in de zesde nieuwsbrief.

2020:
In mei waren we verplicht een gepland benefiet concert te schrappen wegens covid en in het najaar publiceerden we onze zevende nieuwsbrief.

Najaar 2021:
Terwijl covid nog vele beperkingen oplegde publiceerden we onze achtste nieuwsbrief met nieuws over de VZW.

2022:
In februari verscheen in het parochieblad dit interview met Sanne. In oktober publiceerden we onze negende nieuwsbrief en in december organiseerden we een benefiet concert met het Duo Adelfoi.

2023:
In de openluchtviering van Pinksteren zetten we Sanne, die nu 10 jaar voor de VZW werkt, in de bloemetjes en in november kwam onze tiende nieuwsbrief eraan.

2024:
Zaterdag 10 februari bracht koor Vivente Voce o.l.v. Emilie De Voght koorwerken uit de Chrysostomos-liturgie van Tsjaikovski, Pärt, Górecki, Rachmaninov en anderen in een concert t.v.v. onze VZW.